Sel suvel on mul kavas kolm katkematus formaadis katsumust – 2-, 3- ja 10-kordne ultratriatlon. Neist kahe toimumisaeg ja koht on kindlalt paigas ning nendega seotud kulud toetajate (Torm Metall, Reginett, AnuAit) abiga kaetud. Mõlema puhul on tegemist IUTA maailmakarikasarja kuuluvate võistlustega. Esimene võistlus toimub suve hakul Saksamaal, kus 9. juunil antakse start 2-kordse ultratriatloni MK etapile Emsdettenis. Teine võistlus (3-kordne ultratriatlon) toimub samuti Saksamaal, kuid sedapuhku Lensahnis, kus ma osalesin juba ka eelmisel aastal. 

Mõlemad võistlused on ultratriatleetide seas kõrgelt hinnatud ning seal saan Eestit esindada, võisteldes maailma parimatega. Mõlemale võistlusele on end üles andnud ka mu eelmise aasta üks peamisi konkurente, Richard Widmer, kes kindlasti soovib Lensahnis ja Emsdettenis oma varasemate aastate esikohtasid kaitsta.

IUTA 10-kordne katkematu ultratriatlon Šveitsis

10-kordse ultratriatloni toimumispaik on minu jaoks täna veel lahtine. Üks variant on Šveits, kus korraldatakse 10-kordne katkematu ultratriatlon (38 km ujumist + 1800 km ratast + 422 km jooksu) ametliku võistluse ja IUTA maailmakarikasraja etapina. Tänaseks on enda nime sellele võistlusele kirja pannud juba 13 triatleeti, kelle hulgas ka Deca Dave´ina tuntud David Clamp, kes näiteks eelmisel aastal püstitas samas kohas toimunud 20-kordsel day by day formaadis ultratriatlonil maailmarekordi.

Minu osalemine Šveitsi võistlusel on praegu veel küsimärgi all, sest mul ei ole võistluse eelarve kaetud. Arvatakse, et minu tegemiste ainulaadsust ja meeletust arvestades, on mul toetajate leidmine lihtne ja muretu. Kahjuks ei vasta see tõele. Olen palju tegelenud koostööpartnerite leidmisega, ent mu kogemus näitab, et õigete inimesteni ja firmadeni jõudmine on väga vaevarikas.

Ainuüksi Šveitsi 10-kordse ultratriatloni puhul on tegemist suure ja kuluka ettevõtmisega, kus üksnes võistluse osalustasu on juba 2600 CHF ehk 2434 eurot. Samas ei ole see aga ainuke hädavajalik kulu, vaid sinna lisandub ka transpordivahendi rendi- ja kütusekulu, enda ja toetusmeeskonna majutus ning toit. Eelmisel aastal osalesin samas kohas toimunud 10-kordsel (day byday formaadis ehk üks täispikk triatlon 10 päeva järjest) ultratriatlonil ning tänu sellele on mul täpne ettekujutus, mis ja kui palju maksab. Saamaks ligilähedast ettekujutust, kui suured kulud sellise ettevõtmisega kaasnevad, toon sinuni detailse kuluarvestuse.

Šveitsi võistlusel osalemine maksab tuhandeid eurosid

  • võistluse osalustasu – 2434 eurot
  • matkaauto rent – 1660 eurot
  • kütusekulu ja kiirteemaksud 838 eurot (eelmisel aastal aitas osaliselt mul seda kulu katta Tartu Terminal)
  • toetusmeeskonna majutuskulu ehk ühe korteri soodsaim üürimine (hotellid on väga kallid) korraldajalt saadud kontakti kaudu 1180 eurot kuni 2846 eurot – tegemist on kahe erineva üürikorteri pakkumisega, millest üks on mõeldud 2-le ja teine 4-le inimesele
  •  toitlustuskulu – 1240 eurot eeldusel, et eelmisel aastal mind spordi- ja muu vajaliku toiduga võistlusel varustanud toetajad (A. Le Coq, Tartu Mill, Froosh, What the Fruit?, Tailwind, HoneyPower) teevad seda ka sellel võistlusel.

Kokku: sõltuvalt majutusest 7352 eurot – 9018 eurot.

Nagu kulude ülevaatest näha võib, siis selles ei ole kajastatud ühtegi võistlusvarustust puudutavat kuluartiklit, nagu ratas, riided, jooksusussid, ujumisvarustus, valgustus jne. Oluline osa vajaminevast varustusest on mulle erinevate toetajate poolt tagatud ning tuttavate/sõprade käest kasutada küsitud. Näiteks Trek triatloniratta ja Bontrager Woomera rattakingadega varustab mind Rademar, ujumisvarustuse võimaldab Speedo, Saucony jooksusussid annab Jooksuekspert, kompressioontooteid võimaldab CEP/PringStore ning oma tervisenäitajaid kontrollin tasuta SYNLABis. Kui kogu varustus tuleks kõik endale ise soetada, siis eeltoodud võistluse kuluaruanne kahekordistuks.

Otsin toetajaid Šveitsi võistluskulude katmiseks

Minu osalemine Šveitsi 10-kordsel ultratriatlonil saab kõne alla tulla üksnes tingimusel, et ma leian endale koostööpartneri(d), kelle abiga saan eelkirjeldatud kulud kaetud. Olgu siinkohal mainitud, et koostööpartnerlus leiaks aset mittetulundusühingu kaudu. Kui näed võimalust koostööks, kirjuta mulle rait.ratasepp@gmail.com ning saame koostöövormist juba lähemalt rääkida.

Siinkohal kasutangi ära blogikeskkonna ja Facebooki võimalusi, et potentsiaalsete toetajateni jõuda. Olen sulle tänulik, kui aitad selle postituse levimisele jagamise kaudu kaasa.